Laatste stukje Spanje - Reisverslag uit Abondance, Frankrijk van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu Laatste stukje Spanje - Reisverslag uit Abondance, Frankrijk van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Spanje

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet de Groote

22 Januari 2010 | Frankrijk, Abondance

Dinsdag 19 jan.
De nacht met ons op z’n terrein is Paco blijkbaar goed bevallen (wat had-ie dan gedacht?), want hij komt zeggen dat we wat hem betreft nóg een nachtje mogen blijven. Hoeft niet, we willen verder. Het is eigenlijk een vreselijke camping, oude caravans die nooit meer rijden, staan boven op elkaar tussen aangebouwde schuurtjes, keukententen enz. Iedereen heeft z’n vierkante meters op geheel eigen smakeloze wijze ingericht en met de lelijkste schuttingen afgebakend van het territorium van de buren. En dan geen enkele privacy, vreselijk moet dat zijn. Ook de zee en het aangelegde grindstrand stralen geen vreugde uit. Maar Paco maakt veel goed. Gisteren toen we aankwamen, zag hij direct dat we de dop van de watertank waren verloren. Dat zat er wel in, want hij sloot niet goed meer. Direct bood hij aan om van het tankstation in het dorp een universele dop voor ons mee te nemen. Toen die niet zo universeel was als hij had gedacht, heeft hij hem ook nog passend gemaakt. Dat is nog niet alles, bij het wegrijden zie ik een ijzeren paal over het hoofd en rij er met het fietsenrek tegenaan . Het rek is wat verbogen en we moeten het opnieuw aan de auto hangen. De klemmen die aan de onderkant van de achterklep zitten, vertonen speling. En het is alweer Paco die met de juiste maat steeksleutel en ringen de zaak weer muurvast zet. Daarna hebben we nog even de schuifdeurenstress… Gerda heeft ergens een palletje ingedrukt of zo en als we de deur een zet geven om hem dicht te doen dan word je niet blij…maar dit mankement verhelpt ze zelf met een gewone schroevendraaier. Na al dit oponthoud rijden we langs de kust verder tot boven Tarragona. In Torredembarra doen we boodschappen bij de Spar en de aanwezigen daar denken dat er iets verderop wel een open camping Miramar is. ’t Zal wel, maar wij komen per ongeluk terecht bij Arco Bara. Helemaal niet vervelend, want op het hele terrein is wifi! Menu van de dag: Omelet met peterselie, pimientos de Padrón (jawel van de Spar) en pasta met tomaat, restje ijsbergsla, ui, wortel, knoflook. En bij Paco zag Gerda vanochtend een glanskop, als dat geen vogel van de dag is.

• 23 Januari 2010 - 11:54

Wim En Nelli:

Jullie schieten al weer op. Ik geniet van jullie brieven. Dat van die schuifdeur is heeeel vervelend . hadden we ook, inderdaad met schroevendraaier opgelost.
    We hopen jullie de 5e heelhuids in Den Haag te zien

• 23 Januari 2010 - 16:44

Adri:

Ik heb weer een aantal verslagen gelezen en ik merk dat het aantal bezoeken aan de hotellerie en de garages is toegenomen en met wisselende ervaringen. Wel een prettig idee om weer in je eigen woonbuurt te komen denk ik,maar dat hoor ik graag als we elkaar weer kunnen spreken in het eggie. Lieve groeten van A+W