Ups en Downs - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu Ups en Downs - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu

Ups en Downs

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet de Groote

02 Februari 2015 | Frankrijk, Châtel


Zondag 1 februari

En het goeie nieuws is: m'n phone doet het weer....d.w.z. ik kan er weer mee bellen en daar waren ze oorspronkelijk voor bedoeld, al zou je dat bijna vergeten.

Ik vind het altijd een heel gedoe, de ochtend van de eerste skidag. Al die laagjes over elkaar en "God Ger, die skibroek zit toch wel erg strak hoor, ik krijg zo nooit m'n skischoenen dicht!"
"Ik heb die Rainbowbusterbroek nog bij me, dan doe je die toch aan. Je moet niet op de eerste dag zo afzien".
Ok, andere broek. Voor je de deur uit bent, staat het zweet al op je rug. En nadenken. Handschoenen, brillen, lippenbalsem, zonnebrandcreme, geld, flesjes vocht, phone..... Alles moet nog z'n vaste plek vinden in jacks en rugzak.
"En heb jij het voucher bij je?"
Want we moeten nog even de skipassen ophalen bij de kassa van de Super Chatel Telesiege in het centrum. Vreemd genoeg rijdt de skibus niet langs het gebouw van de Telesiege, maar stopt een eindje lager in het dorp op het plein naast de kerk. Wat daar de diepere achtergrond van is.... sais pas.
Goed, drie trappen (die om weer een andere duistere reden zelden sneeuwvrij zijn gemaakt) en twee straten hoger, vernemen we dat 'deze!' pas hier niet te verkrijgen is. We moeten helemaal terug en dan een eindje de andere kant op naar 'Chatel Reservations'. De mensen daar zijn bevoegd tot het uitreiken van onze bijzondere pas. We hebben hem nl. met 1 dag verlengd hetgeen blijkbaar buiten het standaard protocol valt. En als niemand anders het doet, dan zouden wij Bizz Travel daar van op de hoogte kunnen stellen. Dat bedoelde ik nou o.a. in het blog van gisteren met het dik betaalde communicatieadvies!
Gerda deed nog een voorzichtige poging tot klagen in het uitgiftekantoor, maar daar waren de medewerkers totaal niet voor 'in'.
"Ik ga absoluut niet meer terug die berg op naar de Telesiege!" zeg ik tegen Gerda als we weer buiten staan. "Ik ben nou al ongeveer een uur kwijt met voor lul door het dorp heen en weer lopen met die k-ski's! Ik ga naar de bushalte en stap op de skibus naar de Linga! Die stopt tenminste voor de deur".
Ger begrijpt dat hier geen praten meer aan is.

Rond het middaguur staan we in een heftige sneeuwbui, zonder zicht op een ongeprepareerde, winderige piste. Ik kan niet zeggen dat ik nou direct het mega-skigevoel te pakken heb. We besluiten om, als het weer niet verandert, op deze pistes te blijven en er het beste van te maken. Om nou met ijskoude, natte stoeltjesliften het gebied verder in te gaan.....nee.
Na een uur of 3 aan één stuk door bezig te zijn geweest, houden we het voor gezien. We vinden dat we het onder de gegeven omstandigheden niet slecht hebben gedaan. Lekker naar huis en hopen op wat betere condities voor morgen.

Thuis is het ook never a dull moment! Gerda probeert al een tijdje tevergeefs om de lampjes boven het aanrecht aan het branden te krijgen. Omdat je maar nooit weet, trekt ze ook aan een touwtje dat onder de magnetron hangt. Op dat moment horen we ineens een zoemend geluid. Nader onderzoek wijst uit dat er iets open is gegaan, wat eerder dicht was. Een klein machientje, dat boven de balkondeuren hangt, begint ijskoude lucht naar binnen te blazen. Dit willen we niet en we proberen op allerlei manieren om het te stoppen. Lukt niet, dus volgen we het protocol en bellen '9'. De receptiemedewerker vertelt ons dat het over een minuut of 10 vanzelf stopt.
Hij krijgt gelijk; na ongeveer een half uur springen we een halve meter de lucht in omdat er een doffe knal door het appartement klinkt en dan keert de rust weer.

Vogel van de dag: trekvogel!

  • 03 Februari 2015 - 00:32

    Chiel:

    Succes op de latten dames!

    Ik weet jullie plannen niet, maar Les Gets / Morzine is ook erg mooi om te skiën. Is iets ten zuidwesten van Chatel..
    En natuurlijk bij Avoriaz, maar dat ligt een stukkie hoger.

    Groet'n!

  • 03 Februari 2015 - 08:29

    :

    Ik ga die weergoden er eens op aanspreken, ik vind het geen stijl van ze. Jullie hebben mooie sneeuw en strakblauwe luchten verdiend, wacht maar af. Wat een toestanden zeg, ik word er al moe van als ik het lees, al die kleren aan en dan geen beloning.
    En als klapper, dat blazertje, wel een leuk ding om te gebruiken in een knallende ruzie haha.

  • 03 Februari 2015 - 09:47

    Anne Bouma:

    Als ik dit zo met ongelooflijk veel plezier lees denk ik wat ben ik toch blij dat ik thuis ben en wat

    bewonder ik jullie met al die daden die verricht op een dag. Maar weer zo leuk geschreven zodat

    ik niet kan wachten op jullie volgende belevenissen !!!!!!!! liefs

  • 03 Februari 2015 - 14:10

    Janjop:

    ha die damens

  • 03 Februari 2015 - 14:14

    Janjop:

    HA DIE DAMES 2


    GING EVEN FOUT.
    NOU WIJ ZIJN OOK BLIJ DAT WE WEER THUIS ZIJN
    EVEN NAAR DE STAD,MET DE HOEFIJZERS ONDER I.V.M.
    SPIEGELGLADDE STRAAT, DAT LOOPT VOOR GEEN METER.
    MAAR BETER DAN VALLEN,TOCH?

    WE HOPEN DAT DE TWEEDE DAG LEUKER WAS!!
    GR. JANJOP

  • 04 Februari 2015 - 09:49

    Ruud:

    Wat een gedoe zeg voordat jullie eindelijk op de skis Staan. Je moet er wel wat voor over hebben. Hoop dat het weer intussen wat is opgeklaard en jullie wat fijne ski dagen mogen beleven. (Geloof niet dat deze laatste zin goed nederlands is maar jullie weken wel wat ik bedoel. xx

  • 04 Februari 2015 - 09:54

    Ruud:

    Wil graag weten of janjop echt hoefijzers order z'n schoenen draagt vanwege de gladheid of dat het een grap is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châtel

Les Portes du.......Soleil ....?????

Wintersport

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2015

Les Chalets d'Angèle - terugblik

11 Februari 2015

Verrassing in Viry

11 Februari 2015

't Is mooi geweest

09 Februari 2015

Over de muur en bijna over de rand

06 Februari 2015

Zonder titel
Riet de Groote

Actief sinds 19 Nov. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 259125

Voorgaande reizen:

20 Juni 2016 - 26 Juni 2016

The proof of the bus is in the travelling

04 Maart 2016 - 13 Maart 2016

Wintersport

20 Oktober 2015 - 19 November 2015

Madagascar, een eiland apart

10 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Noord-Duitse schiereilanden

01 Maart 2015 - 09 Maart 2015

Lapland - maart 2015

29 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Les Portes du.......Soleil ....?????

18 November 2014 - 28 November 2014

New York

10 Mei 2014 - 10 Juli 2014

Spanje revisited

05 December 2013 - 13 December 2013

Boa Vista

24 Juni 2013 - 30 September 2013

Langs de Noordkaap

12 November 2012 - 14 Januari 2013

(W)Oman

08 November 2011 - 09 Februari 2012

Geen Pampus maar pampas

29 Juni 2011 - 08 Augustus 2011

Icesave .... we safe

15 Oktober 2010 - 25 Januari 2011

Oost Zuid, er tussenuit

12 April 2010 - 07 Mei 2010

Vietnam

21 November 2009 - 31 Januari 2010

Door Marokko

Landen bezocht: