..en weer terug.. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu ..en weer terug.. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Riet de Groote Gerda Holtkamp - WaarBenJij.nu

..en weer terug..

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet de Groote

21 April 2010 | Vietnam, Hué

Ben je dus eens lekker weg uit de drukte, hoewel….
Bing&Co zijn ook op bed nog stand by..gepiep van de GSM. Buiten vindt een soort insecten-Woodstock plaats, waarvoor de dieren in het dikke bladerdak van het huis ook tickets hebben gekocht. Kortom het twietert, raspt en tsjuk-tsjukt de nacht lekker door. Voeg daarbij vanaf een uurtje of 5 de hanen en je bent zover dat je de stadsgeluiden goed kan relativeren. Na de wasbeurt in een onsmakelijk cementen hok met spinnen, waterbassins en steelpannetjes gaan we buiten aan het ontbijt. De vogel- en natuurgeluiden (en stilte!) verdwijnen achter de communicatie tussen een paar lokale meisjes en de gidsen door middel van muziek op je mobiel. De ene Vietnamese Jantje Smit na de andere dito Gordon komt ingeblikt voorbij. Want je mag dan wel op zo’n mooie bamboevloer slapen, maar de Blackberry’s liggen natuurlijk wel in een hoek op te laden. Gelukkig ziet Gerda nog een highlight in de vorm van een prachtig glimmend groen vogeltje met knalrode borst en krom snaveltje. Goed, dit wat de natuur betreft. Na het ontbijt een mooie wandeling gemaakt, waarbij het vooral ook leuk was om te zien hoe in allerlei stroompjes een soort buitenboordmotoren zijn geplaatst om stroom op te wekken. Het landschap heeft een hoog groengehalte; rijstvelden en beboste heuvels. Hoewel wij in principe meer van kaal houden, ervaren we toch de schoonheid ervan. Na de wandeling aanvaarden we terugreis en komen om een uurtje of 3 aan in Ninh Binh. Lekker douchen, eten, hotel bespreken in Hue en daarna wachten met nog wat anderen op de nachtbus. Waarover morgen meer. Even een woord voor Henk en Salima. Dank voor jullie leuke reacties. Als jullie antwoord van ons willen dan graag een mail van jullie rechtstreeks aan gerdariet@gmail.com.

• 21 April 2010 - 20:35

Corien:

Hallo Riet en Gerda,
    Ik heb het idee dat deze reis nog weer beter bevalt dan Marokko. De toon van de reisverslagen in minder scherp. Dat kan natuurlijk ook komen dat Riet minder met de pannen in de weer is en dus meer tijd kan besteden aan het bijwerken van haar teint. Dat Gerda ze ziet vliegen weten wij natuurlijk al lang. Ook deze reis is de vogel van de dag weer een genoegen. Marianne zegt dat ze een spotvogel in Amsterdam heeft gezien en daarbij wijst ze naar mij. Als ik het goed gelezen heb kan Marianne zo op de Vepa meedoen in het verkeer bij jullie. Ik ken geen mens dat zo gelukkig is als ze eens op de claxon mag drukken als zij. Jullie treffen het dat de reis precies om de stofwolk heen gaat. Buren uit de straat zijn nog steeds niet terug uit Japan.
    Goede reis verder!